CRIT USA

Dec 07, 2017 @ 01:10 PM
935 views

Christmas stories for children

Christmas season is an ideal time to celebrate with our family and make the most of our time with our loved ones.

To share a special moment with children at home, we have compiled 5 Christmas stories that are perfect for the holiday season.

1. The Fir-Tree – Hans Christian Andersen

It’s the story of a small fir tree that yearns to grow up soon so he can make its dreams come true. Time will teach him that the key to a happy life is living in the moment.

2. The Life and Adventures of Santa Claus – L. Frank Baum

If you ever wondered what Santa Claus was like as a child, you’re gonna love this book. Illustrated by Mary Cowles Clark, this book is divided into three sections about his entire life, from childhood to adulthood.

3. The Polar Express – Chris Van Allsburg

On Christmas Eve, a child hears a train whistle in front of his house: the Polar Express is waiting for him to take him to the North Pole. Excited, he decides to board the train and undertake an adventure that will change his life forever.

4. A Christmas Carol – Charles Dickens

A Christmas classic. This is the story of Ebenezer Scrooge, a cold and selfish man who, on Christmas Eve, receives the visit of the 3 Ghosts: the Ghost of Christmas Past, the Ghost of Christmas Present, and the Ghost of Christmas Yet to Come. Together, they will help him transform his actions and the lives of those around him.

5. How the Grinch Stole Christmas – Dr. Seuss

This story written in rhymed verse, follows the adventures of the Grinch, a green and grumpy being who wants to put an end to Christmas. To achieve this, he decides to take away all the ornaments and gifts that the citizens of Whoville have put in their homes. But, soon, he will find out that Christmas is so much more than that.

Photo by Guillaume Bourdages on Unsplash

Cuentos navideños para niños

La temporada navideña es una época ideal para celebrar en familia y aprovechar el tiempo en compañía de nuestros seres queridos.

Para compartir un momento especial con los más pequeños del hogar, hoy te presentamos 5 cuentos navideños perfectos para una noche decembrina.

1. El árbol de Navidad – Hans Christian Andersen

Es la historia de un pequeño abeto que anhela crecer pronto para cumplir sus sueños. El tiempo le enseñará que la clave de la vida es disfrutar el presente.

2. La vida y aventuras de Santa Claus – L. Frank Baum

Si alguna vez te preguntaste cómo era Santa Claus cuando era niño, este libro te encantará. Está dividido en tres secciones que relatan con detalle su infancia y edad adulta hasta la actualidad.

3. El expreso polar – Chris Van Allsburg

Durante la víspera de Navidad, un niño escucha el silbido de un tren frente a su casa: el Expreso Polar con destino al Polo Norte. Emocionado, decide abordarlo y emprender una aventura que cambiará su vida para siempre.

4. Cuento de Navidad – Charles Dickens

Un clásico navideño. Este cuento narra la historia de Ebenezer Scrooge, un hombre frío y egoísta que, en Nochebuena, recibe la visita de los 3 fantasmas de la Navidad: el del pasado, el presente y el futuro. Juntos le ayudarán a transformar sus acciones y la vida de los que le rodean.

5. Cómo el Grinch robó la Navidad – Dr. Seuss

Este cuento escrito en rima relata la historia del Grinch, un ser verde y gruñón que desea acabar con la Navidad. Para lograrlo, decide robar todos los adornos y regalos que los ciudadanos de Villaquién han puesto en sus hogares. Pronto descubrirá que la Navidad es mucho más que eso.

Foto de Guillaume Bourdages en Unsplash

TeletonUSA Foundation

Choose your language | Elije tu idioma

×

Get instant access to the most inspirational stories of our courageous children.
A positive thought in the morning could change your whole day.

JOIN our MAILING LIST